Showing posts with label Living Hall. Show all posts
Showing posts with label Living Hall. Show all posts

Saturday, 5 April 2014

Bunga oh bunga...

Assalamualaikum....

Good morning uolls....dh bfast lom? Kitaorg masih di dalam bilik golek2...huahuahua. Lazy weekend....padahal byk keje lg nak buat. Unpack baju (angkut dr rumah MIL lama dh...huhu)...iron baju...lipat baju...kemas dapur...dan bermacam2 lg. Kalau ikut masa 24 jam tu pun tak cukup. Tgh buat skit...anak tumpah kan air...bru nak sambung blk...anak bergusti pulak sorang meraung...nak dukung lgsg tak nak letak...mcm2 laaaa. Byk tak alasan i????  Huahuahua....

Ok...berbalik kepada tajuk asal. Nak share ngan uolllss psl bunga. I ni kira dlm kategori sederhana peminat bunga...betoi ke ayat??? Bedal je la....i tak suka bunga byk2 sgt. Tp pada i kalau rumah takde bunga pun tak cantik. Byk sgt bunga pulak i semak...(padahal malas nak buang habuk...pemalassss!!!).

Tempat yg i suka pg tgk bunga ialah di SSF. Tempat ni harga bunga dier kus semangat..mahal. Tp mmg sgt la cantik..
Bunga dier nmpk real. Cantik je semua...tempat lain yg i pernah tersinggah ialah kaison. Tempat ni pun ader bunga jgk...bole dikatakan murah. Tp kena pandai pilih la.

Memandang nak ke kaison tu mmg la pyh bg i yg beranak dua ni...chewahhhh mcm ramai sgt...bru 2. Bkn aper...masalah nyer masing2 tak tau nak dok diam dan dua2 jenis tak nak msk kedai. Msk je meraung ajak keluar. Nak jln kt luar je..jd mmg alamat nyer cik abang i kata no...no...no. Nak singgah lps ofis pulak mmg tak dapek la...jam area situ. Lg pun kalau singgah pukul baper kitaorg nak smpi rumah...huhu. So yg plg senang nak pg ialah ke SSF pertama complex...masa lunch. Dekat je ngan ofis n nak duduk lama mana pun bole. Nak shopping pun tenang...huahuahua.

Living hall kitaorg kan concept hitam...kelabu...putih. So i cadang nak bg kontras sikit kaler bunga ni i amik la merah...pink pun cantik jgk tp merah ttp di hati!!! Feveret kaler i uoollsss...

I minat bunga yg disusun tgi mcm ni...tp i prefer bunga rose. 

Bunga yg rendah mcm ni pun cantik jgk...

Inilah hasil nyer...beli rose tinggi ni untuk dining table. Tp batang bunga tu kena pendekkan skit. Lipat n selotape...jgn potong. Sayang...kot2 nanti nak wat pesen lain pulak.

Untuk coffee table i amik yg rendah mcm ni...nervous gas nak ltk kt sini. Budak2 kecik tu bkn bole percaya sgt...huhu.

Thursday, 20 March 2014

Rumah Baru...Part 3

Assalamualaikum kengkawan....

Sihat??? Alhamdulillah...dh bfast dh? Burrpppp...perut ni dh tersangatla kenyang. Td bedal nasi lemak paru ngan neslo ais...(mana la tak gemok!!!!...dh makan bru nak menyesal....huhu). So sekarang ni mata sikit lg nak kena tongkat. Neck pulak nak kena pakai neck support supaya tak tersengguk2....huhu.

Ok...nak.menghilangkan kemengantukan ni jom sambung citer psl rumah. Jgn la boring ek? Harap2 kita bole sama2 share pengetahuan and idea tentang dekorasi rumah ni. Bagi orang2 yg bru nak dok umah sendiri ni mmg aper pun tak bole imagine. Kdg2 takut nak buat pilihan and beli. Biler dkt showroom semua nmpk cantik...tp biler dh ltk kt dlm umah semua nmpk tak kena. Tu la part yg plg risau. Utk org2 yg byk duit mmg takde mslh bole beli yang lain...utk org2 kebanyakan mcm i ni...mmg kalau bole nak beli sekali je pastu pakai sampai biler2!! Bole tak??? Huahuahuahua....Dh la pemalas...kedekut plak tu!!

Berkenaan pemilihan jenis sofa, kitaorg mmg berminat ngan L-Shape sofa...konon nak design modern la. Jd kitaorg rasa utk rumah kitaorg yg tak brapa nak luas ni, sofa yg plg sesuai ialah L-shape sofa ni la. Tak byk mkn ruang...(sblm sofa ni dtg nmpk mcm takde la besau sgt...huahuahua).

Disbbkan tema pilihan kitaorg utk living hall ialah black, white and grey...kitaorg pilih sofa berwarna hitam. Senang nak jaga...tak mudah kotor. Tumpah je apa2...bole cepat2 lap. Kan ke i ni pemalas uollss. Jgn luperrrr...huahuahua.

Mcm tu jgk dining set...warna hitam menjadi pujaan hati kuuuuu...

Tp sblm puji lebih2 warna hitam ni...nak highlight la jgk keburukan set perabot warna hitam ni. Seperti korang dh sedia maklum....anak2 i ni jenis yg suka panjat lompat guling gusti gomol dan bermacam2 la. Tempat feveret diorang utk melakukan aktiviti kegemaran diorang ni adalah kt sofa n meja makan. So kt tempat ni ari2 kak ton lena lap. Penuh ngan kesan tapak tangan...tapak kaki...senang cerita segala kesan la. Nmpk terang dan nyata!!!! Huhuhuhu....

Cobaannnn....kuangkuangkuang. 

Sofa ni mmg kitaorg berkenan masa kt showroom dulu...sbb keempukan sofa ni mmg superb. Duduk tenggelam ke dlm...pendek citer mmg best la! So biler di hantar ke rumah...dushhh mcm gedabak la pulak. Sempit la umah i yg mmg dh sempit ni...huhu. Tambah plak meja mkn...hadoiii lg la!!! Fenin nak adjust....

So biler 3 perabot (termsk coffe table) ni dh msk....mmg la nmpk sempit. Takde chance la nak tmbh yg lain2.... :-(   Tp takpe...less is more kan???? (Ayat nak sedap kan hati...huhu).

Lps ni kita citer psl langsir plak ye...Haippp!!!!! Jgn bosan k?? Hehehe....

Skrg ni tgh gigih google kt mana2 yg ader jual bunga2 cantik tp murah. Hehe...lupa ke? Kan ke jenis kedekut!!! Tak sabar nak start mendeco....huahuahuahuahua. 

Jom kita tgk gmbr...